TÝDENNÍ VÝZVA - DUHA NA TALÍŘI - VEČEŘE

 

Červená je na srdce, zelená pro víc energie. Co vám o jídle prozradí jeho barva?

Představte si barvy duhy: červenou, žlutou, bílou, zelenou, oranžovou, fialovou. Prostě tu krásu, co se vám občas, při troše štěstí, zjeví nečekaně na obloze. Tak takové barvy byste měli mít co nejčastěji na svém talíři. Totiž pestrobarevnou stravu.

To, jak jsou zelenina a ovoce zbarveny, nám leccos signalizuje. Například jedna teorie tvrdí, že potraviny červené jsou dobré na srdce. Je to třeba meloun, červená paprika, granátové jablko, jahody, rajčata, maliny i červená řepa. Barva oranžová prý zase výrazně posiluje naši imunitu. Oranžový je pomeranč, ale také mango, mrkev, papája, broskev či dýně.

Dodržujete sedmero pravidel zdravého stravování?

Pak přichází další duhová barva, která nesmí chybět v našem jídelníčku – zelená, která mimo jiné čistí naše tělo a obnovuje energii. Salát, bylinky, okurka, avokádo, brokolice, kapusta, špenát, zelené fazolky, hrášek, kiwi, zelená jablka. Další barvou je bílá nebo, chcete-li, bílo-šedá, ta je imunitní a obranná proti nemocem. Zastupuje ji třeba květák, česnek, cibule, křen, zelí, žampióny, bílá ředkev i bílá moruše.

Pak přichází na náš stůl barva fialová, která může přecházet i trochu do modra. Tyhle barvy dobře bojují se zánětlivostí a udržují nás v dobré kondici. Třeba lilek, borůvky, maracuja, švestky, blumy i fíky. A nesmíme zapomenout na barvu žlutou. Ta je skvělá pro naši kůži a vitamínový základ. Citrusové plody, ananas, banány, tykev, ale i žluté byliny, divizna, pampeliška nebo špendlíky, jablka a hrušky.

Prostě to nejzdravější menu musí být hodně barevné a pestré, abychom posílili naše tělo ve všech oblastech. Věřte, že oči si řeknou, po čem bříško touží, a intuitivně sáhneme po tom, co našemu organismu nejvíce chybí. 

 

Ať už máš ráda snídani sladkou nebo slanou – budu ráda, když se do této „snídaňové“ výzvy v následujícím týdnu zapojíš. Stačí svou snídani vyfotit a poslat mi buď na Messenger nebo přidat jako příspěvek v podpůrné skupině. Těším se a jestli ještě nejsi ve skupině, šup tam.  

Večeře - Tipy od Veru

Knäckebrot s patifu a vajíčkem

Grilovaný sýr se zeleninovým salátem

Obložený talíř se salátem

Seitan se zeleninou

Budeme potřebovat:

Knäckebrot, patifu paštika, vajíčko na tvrdo. Čerstvá zelenina – rukola, okurka, červená paprika. 

Postup: předem si uvaříme vajíčka natvrdo. Namažeme knäckebrot s patifu paštikou a přidáme vychladlé vajíčko natvrdo, posypeme lehce rukolou. Do druhé talíře si připravíme zeleninový salát. Dobrou chuť 🙂

Budeme potřebovat:

Sýr – hermelín nebo kozí sýr (dle tvoji chuti), zelenina – ledový salát, římský salát, červená řepa. Vlašské ořechy. Krémové balsamico. Bagetka.

Postup: hodíme sýr na rozpálený gril. Mezi tím si připravíme salát a opražíme vlašské ořechy. Servírujeme na talíř – salát, sýr, ořechy a lehce polijeme balsamicem. Můžeme nebo nemusíme přidat lehce opečenou bagetku. Dobrou chuť 😉

Budeme potřebovat:

Vajíčko, fazole v rajčatové omáčce, losos – může být uzený. Sýr boryna (20% tuku), celozrnný chlebík. Zelenina – Cherry rajčátka, žlutá paprika, ledový salát. Olivový olej, bílý jogurt, koření.

Postup: Ukuchtíme volské oko, osolíme opepříme. Pak si připravíme zeleninový salát, smícháme dohromady na kousky nakrájenou zeleninou, přidáme trochu olivového oleje, jogurtu, koření a pořádně promícháme. Na druhý talíř si dáme volské oko, fazole, losos a pečivo se sýrem a je hotovo 😉 Dobrou chuť 😉

Budeme potřebovat:

Seitan se zeleninou. Čerstvá zelenina  dle chuti. Krémové balsamico. Příloha dle chuti – brambor, pečivo, kuskus.

Postup: Seitan se zeleninou opečeme na pánvi. Mezi tím si připravíme zeleninový salát. Servírujeme buď samotné nebo s přílohou – brambor, pečivo. kuskus.   Dobrou chuť 🙂 

ZDRAVÝ TALÍŘ NENÍ POUZE O JÍDLE, NEZAPOMÍNEJ NA SEBE I V JINÝCH OBLASTECH TVÉHO ŽIVOTA

Nezapomeň na vyplnění Motivační tabulky za celý týden

7 dní pro lepší život

Online Program 7 Dní Pro Lepší Život aktuálně probíhá, Chcete se jej příště účastnit? Není nic jednoduššího. Stačí se přihlásit v tlačítku níže na čekací listinu.

You have Successfully Subscribed!

21 dní pro lepší život

Online Program 21 Dní Pro Lepší Život aktuálně probíhá, Chcete se jej příště účastnit? Není nic jednoduššího. Stačí se přihlásit v tlačítku níže na čekací listinu.

You have Successfully Subscribed!