TÝDENNÍ VÝZVA - DUHA NA TALÍŘI - SNÍDANĚ

 

Červená je na srdce, zelená pro víc energie. Co vám o jídle prozradí jeho barva?

Představte si barvy duhy: červenou, žlutou, bílou, zelenou, oranžovou, fialovou. Prostě tu krásu, co se vám občas, při troše štěstí, zjeví nečekaně na obloze. Tak takové barvy byste měli mít co nejčastěji na svém talíři. Totiž pestrobarevnou stravu.

To, jak jsou zelenina a ovoce zbarveny, nám leccos signalizuje. Například jedna teorie tvrdí, že potraviny červené jsou dobré na srdce. Je to třeba meloun, červená paprika, granátové jablko, jahody, rajčata, maliny i červená řepa. Barva oranžová prý zase výrazně posiluje naši imunitu. Oranžový je pomeranč, ale také mango, mrkev, papája, broskev či dýně.

Dodržujete sedmero pravidel zdravého stravování?

Pak přichází další duhová barva, která nesmí chybět v našem jídelníčku – zelená, která mimo jiné čistí naše tělo a obnovuje energii. Salát, bylinky, okurka, avokádo, brokolice, kapusta, špenát, zelené fazolky, hrášek, kiwi, zelená jablka. Další barvou je bílá nebo, chcete-li, bílo-šedá, ta je imunitní a obranná proti nemocem. Zastupuje ji třeba květák, česnek, cibule, křen, zelí, žampióny, bílá ředkev i bílá moruše.

Pak přichází na náš stůl barva fialová, která může přecházet i trochu do modra. Tyhle barvy dobře bojují se zánětlivostí a udržují nás v dobré kondici. Třeba lilek, borůvky, maracuja, švestky, blumy i fíky. A nesmíme zapomenout na barvu žlutou. Ta je skvělá pro naši kůži a vitamínový základ. Citrusové plody, ananas, banány, tykev, ale i žluté byliny, divizna, pampeliška nebo špendlíky, jablka a hrušky.

Prostě to nejzdravější menu musí být hodně barevné a pestré, abychom posílili naše tělo ve všech oblastech. Věřte, že oči si řeknou, po čem bříško touží, a intuitivně sáhneme po tom, co našemu organismu nejvíce chybí. 

 

Ať už máš ráda snídani sladkou nebo slanou – budu ráda, když se do této „snídaňové“ výzvy v následujícím týdnu zapojíš. Stačí svou snídani vyfotit a poslat mi buď na Messenger nebo přidat jako příspěvek v podpůrné skupině. Těším se a jestli ještě nejsi ve skupině, šup tam.  

Snídaně - Tipy od Veru

Ovesné lívanečky s borůvkami a mandlemi

Arašídové francouzské tousty s jahodami a sirupem

Snídaně z jednoho talíře

Míchaná vajíčka se zeleninou a žitno-slunečnicovým chlebíkem

Budeme potřebovat:

50 g jemné ovesné vločky, 1 vajíčko, 1/2 rozmačkaného banánu, 3 PL jogurtu (SKYR), 50 ml (rostlinného) mléka. 

Postup: vše smícháme dohromady a opékáme z obou stran do zlatova na pánvi nebo na kontaktním grilu (můžete použít i trochu oleje). Já většinou dělám lívanečky na sucho na nepřilnavém povrchu.

Na dozdobení – borůvky, jogurt, mandlové chipsy. Nebo dle libosti a dle chuťových preferencí.

Budeme potřebovat:

2 ks celozrnný toustový chléb, 2 bílky, arašídové máslo, jahody a sirup dle chuti (čokoládový, čekankový apod…), kokosový olej.

Postup: rozehřejeme si pánev nebo kontaktní gril, kde budeme tousty opékat. Vidličkou rozkvedláme bílek do kterého namočíme toustový chléb. Opečeme z obou stran do zlatova. Poté pomažeme arašídovým máslem, přidáme nakrájené jahody a přelijeme sirupem.

Budeme potřebovat:

2 vajíčka, 2 plátky švarcvaldské šunky, 1/2 avokáda. Koření dle chuti – sůl, pepř, bylinky. Cherry rajčátka, paprika (zelenina dle chuťových preferencí nebo co dům dal;) Olej na smažení.

Postup: rozehřejeme si pánev, na které osmahneme vajíčka – volské oko, přidáme švarcvaldskou šunku a okořeníme. Mezi tím si nakrájíme připravené avokádo se zeleninou. Vše přendáme na talíř a můžeme jíst 🙂 Dobrou chuť 😉

Budeme potřebovat:

2 vajíčka, cibule, koření dle chuti, zelenina – rajče, salát, okurka. 1 – 2 plátky Žitno-slunečnicový chléb. Olej nebo ghee máslo na osmahnutí vajíček.

Postup: na olejem nebo ghee máslem potřené a rozehřáté pánvi osmahneme cibulku, přidáme vajíčka a mícháme. Pro jemnost můžeme přidat trochu smetany ke šlehání nebo lučinu, okořeníme. Mezi tím si připravíme chleba a nakrájíme zeleninu dle naší chuti nebo co dům dá 😉 

ZDRAVÝ TALÍŘ NENÍ POUZE O JÍDLE, NEZAPOMÍNEJ NA SEBE I V JINÝCH OBLASTECH TVÉHO ŽIVOTA

Nezapomeň na vyplnění Motivační tabulky za celý týden

7 dní pro lepší život

Online Program 7 Dní Pro Lepší Život aktuálně probíhá, Chcete se jej příště účastnit? Není nic jednoduššího. Stačí se přihlásit v tlačítku níže na čekací listinu.

You have Successfully Subscribed!

21 dní pro lepší život

Online Program 21 Dní Pro Lepší Život aktuálně probíhá, Chcete se jej příště účastnit? Není nic jednoduššího. Stačí se přihlásit v tlačítku níže na čekací listinu.

You have Successfully Subscribed!